Los Angeles - De Lier

Gevlogen: 6122 mijlen / 9795 kilometer (US Airways)

Kaart met het begin- en eindpunt van deze dag:

De wekker ging vanmorgen erg vroeg en erg hard. We waren dan ook meteen klaar wakker om 3:15 uur. De shuttlebus van de Travelodge bracht ons om 4 uur naar de luchthaven. Ondanks dit vroege tijdstip waren we niet de enige twee in het shuttlebusje. Die was met een zo’n 15 personen dan ook afgeladen, maar het ritje naar het vliegveld duurde gelukkig slechts vijf minuten. Daar konden we gelijk in de rij aansluiten voor het inchecken. De incheckbalies gingen pas om kwart voor vijf open.
Na het inchecken moesten we door de gebruikelijke uitgebreide controles. Oftewel schoenen uit, jas uit, laptop en videocamera helemaal uit de tas, riem af, boardingpas in je hand en door het detectiepoortje. Daarna zo snel mogelijk al je spullen weer verzamelen en inpakken of aantrekken. Gelukkig waren onze koffers in LA al doorgelabeld tot aan Schiphol. Die hoefden we dus niet, zoals wel het geval was op de heenweg, in Philadelphia weer op te halen en daar opnieuw in te checken.
Na een rustige vlucht met na de kuststrook goed uitzicht arriveerden we volgens planning vijf uur later in Philadelphia. Daar moesten we drie en half uur wachten voordat onze vlucht naar Schiphol zou vertrekken. In die tussentijd hebben we wat gewinkeld, wat gegeten en de laptop maar even tevoorschijn gehaald om het eerste deel van dit verslag te maken.

{gallery crop=1}stories/reisverslagen/usa2006/02okt/1{/gallery}
Op de vijf uur durende vlucht naar Philadelphia hadden we niet geslapen en op de 8 uur durende vlucht naar Schiphol konden we ook maar mondjes maat wat slapen. De tijd zijn we doorgekomen door wat te kijken naar een wazige film, lezen, Sudoko-en, wat eten en wat drinken. Uiteindelijk kwamen we aan op een somber en regenachtig Schiphol. Daar moesten we nog dik 10 minuten taxiën voordat we bij de gate waren. De douane ging vrij rap maar toen moesten we wachten totdat de koffers zouden komen. Het zou nog een kwartier duren voordat de band in actie zou komen om onze koffers te bezorgen.