Swansea - Turners Beach

Kaart met het begin- en eindpunt van deze dag:

Vanmorgen vertrokken vanuit Swansea, op weg naar Launceston via St. Helens. Onderweg kwamen we vanaf Bicheno diverse leuke strandjes tegen. De golven waren zo nu en dan flink hoog, dus er waren her en der ook surfers bezig. Uiteraard even bekeken of ze het een beetje konden, viel tegen. Als wij hier hadden gewoond hadden we dat wel beter gedaan (misschien).

De surfers aan de slag bij een van de strandjes waar we stopte

In St. Helens even gestopt om wat drank te kopen, want het was een warme dag. Een internetcafé kwamen we zo snel niet tegen, dus zijn we verder gereden. De airco in de Hyundai deed goed z'n werk. Tijdens het verblijf buiten de auto viel het erg op dat de vliegen hier het liefst in je gezicht gingen zitten, bijzonder irritant en we hadden vanmorgen nog wel lekker lang onder de douche gestaan. Vanaf St. Helens was het gedaan met de strandjes en de kustweg en voerde de weg over kalere wegen. Onderweg zagen we ook de eerste kangaroos, in totaal wel een stuk of tien. We hebben er maar geen foto's van gemaakt omdat het allemaal om dode kangaroos ging die aan de kant van de weg lagen... In Launceston aangekomen vonden we direct een internetcafé en na ons bezoek gingen we opzoek naar de Cataract Gorge, een kloof aan de rand van Launceston waar een wandeling kon worden gemaakt. De heenweg kozen we voor de 'zigzag-route', dit hield in dat er aardig wat geklommen, gedaald en gedraaid moest worden. Aan het eind van de kloof (zo'n twintig minuten lopen) ligt er ter verkoeling een zwembad. De terugweg hebben we via de 'normale' route gelopen, een geasfalteerd pad door het dal van de kloof. En dat was ons bezoek aan Launceston.

Uitzicht over een deel van Launceston vanuit de Cataract Gorge

Verder gereden richting het noordwesten om in de buurt van Devonport aan de noordkust een overnachtingsplaats te zoeken. Die vonden we uiteindelijk op een camping in Turners Beach, zo'n 15 kilometer ten westen van Devonport. Omdat de cabin van gisteren in Swansea goed was bevallen hebben we in Turners Beach ook weer een cabin op een camping gehuurd. De cabin kan niet tippen aan die van gisteren, maar een prima pandje voor een nachtje. Wat vandaag een beetje tegen viel wat het aantal keren dat de ruitenwissers aan zijn gegaan. Niet omdat het regent, maar omdat de richtingsaanwijzer hier aan de andere kant zit. Gisteren presteerde ik het wel een aantal keer om ipv de richtingaanwijzers de ruitenwissers aan te doen, helaas trapte Frankie G. niet zo vaak in deze valstrik.

Klik hier voor meer foto's van deze dag.