Whangarei - Haruru

Kaart met het begin- en eindpunt van deze dag:

De eerste nacht in de camper zit er op. En dat was een goeie ook, de bedden zijn namelijk uitstekend. Gelukkig beter dan de 'hangmatten' in het Auckland City Hotel. Frankie G. ligt in het bed boven de cabine en ik in de camper op de plaats waar overdag de tafel staat. Het opbouwen en afbreken van dat bed is gelukkig in no-time gebeurd. 's Ochtends wel een tegenvaller gehad: de douche was koud. We begrepen er niks van. Nou ja, 's avonds moeten we toch overnachten op een holiday park (ivm opladen en bijvullen), dan vragen we het daar wel aan andere vakantiegangers met een campers. Het eigen gebakken eitje en de instant koffie gingen er goed in. Na de afwas zijn we weer op pad gegaan. Eerst in Whangarei nog even de Whangarei Falls aangedaan en daarna werd weer verder koers gezet naar het noord-westen. Gisteren heeft Frank gereden en vandaag was het mijn beurt. Het rijden hier is zeker geen saaie bedoening. Zeker de b-wegen zijn bijzonder heuvelachtig met de nodige bochten waardoor er niet echt flink kilometers kunnen worden gemaakt. Na veel slingeren kwamen we aan in Matapouri. Een kustplaatsje met een bijzonder mooie, heldere zee met wit zandstrand. Zag er werkelijk super uit.
Op weg naar het mooie Matapouri Beach

Samen met de strandweg had het volgens ons veel weg van Hawaii. Helaas was het vandaag bewolkt, anders had het helemaal perfect geweest. Ondanks de bewolking is de temperatuur prima (een graad of 20) en zodra het zonnetje door komt wordt het goed warm. Korte broek en t-shirt is dan ook het dagelijkse tenue. Na een wandeling over het strand hebben we onszelf ter verkoeling nog even getrakteerd op een ijsje waarna we weer verder zijn gereden. De volgende kustplaats die we aandeden was Paihia. Viel ons wat tegen, met name vanwege het hoge toeristische gehalte. Voordeel daarvan was wel dat er een internetcafé zat en we dus de site weer even konden bijwerken. Op het moment dat we weer van de parkeerplaats wilden rijden kwam er toevallig een collega Apollo camper aanrijden. Aan die man hebben we gevraagd hoe het zat met het warme water. Behulpzaam als hij was heeft hij dat even aan ons uitgelegd. Was een kleinigheidje maar ja, bij de uitleg van de werking van de camper krijg je in één keer zoveel informatie dat zelfs één van ons beide zich dat niet meer kon herinneren. 's Avonds hebben we een holiday park (camping) opgezocht in Haruru. Hier kunnen we de accu van de camper opladen (voor de verlichting en koelkast) en hebben we dus stroom. Daardoor hebben we gebruik kunnen maken van de magnetron, dus een overheerlijk maaltijdje (rijst met vlees en saus) 'gekookt'. Dat was het weer voor vandaag. Het enige dat ons nog rest is om de uitslag van de webpoll bekend te maken. De vraag was hoeveel blikjes Fosters er in de koelkast kunnen. Hierbij moet opgemerkt worden dat we geen blikjes maar flesjes hebben en ook geen Fosters maar Steinlager (lokaal Nieuw-Zeelands bier). Maar het resultaat hiervan is dat er maximaal 25 in kunnen. De volgende webpoll komt er binnenkort aan.

Klik hier voor meer foto's van deze dag.