St. Petersburg - Venice

Afgelegd aantal km: 219 Gereden door: Jeroen
Gemiddelde temperatuur: 26 graden Weersgesteldheid: zonnig
Gespot wildlife: pelikanen, ibissen, krabbetjes, springende vissen, hagedissen, eekhoorns, diverse exotische watervogels

Na gisteren toch nog even internet te hebben gehad, zijn we gaan slapen, om vanochtend met een blauwe lucht wakker te worden. Deze keer zat er geen ontbijt bij de overnachting, zelfs geen bakkie dus vertrokken we al om half negen richting de pier van St. Petersburg. Het was wel heel ander weer dan gisteren: zonnig, slechts een beetje wind, wat sluierbewolking met een temperatuur van 20 graden. Alleen de restanten van afgewaaide palmbomen herinneren nog aan de dag van gisteren.

Na wat foto's te hebben genomen van de pier, hebben we ontbeten bij McDonalds. Samen hebben we één deluxe ontbijt genomen. Niet echt een ontbijt wat we gewend zijn: 3 pancakes, 1 kleine hamburger, 1 broodje, 1 stukje scrambeld ei en een gebakken aardappelding.

Via de tolweg gingen we vervolgens op weg naar het Fort de Soto park. Ook hier moesten we weer enorme bedragen aan tol betalen: 0,50 en 0,35 dollarcent. En daar zit dan gewoon nog iemand voor om dit in ontvangst te nemen. Vanaf het park hadden we een mooi uitzicht op de Sunshine Skyway Bridge, de grote brug tussen St. Petersburg en Bradenton. Hier bekeken we de pier en het fort en zagen we allerlei soorten vogels, springende vissen, krabbetjes, hagedissen enz.

Vervolgens gingen we zelf over de circa 20 kilometer lange Sunshine Skyway Bridge verder naar het zuiden. De tol hiervoor bedroeg één dollar. We hielden de lunchstop op het strandje van Anna Maria Island. Het was daar lekker rustig en we hadden een mooi uitzicht op de pier van Anna Maria en de Sunshine Skyway Bridge. We hebben daar ook heerlijk gezwommen. En hoewel het niet zo heel warm leek, stond er wel een verraderlijk windje, zo zou later blijken....

Via de 789 south reden we over diverse eilandjes voor de kust naar Venice. De temperatuur was toen opgelopen tot zo'n 27 graden. Het motel wat we uitgezocht hadden in het couponnenboekje bleek niet (meer?) te bestaan. Dus op zoek naar een ander motel. Dat werd de Osprey Inn. Bij dit motel hoort ook een restaurantje waar we lekker gegeten hebben.