Venice - Fort Myers Beach

Afgelegd aantal km: 216 Gereden door: Ingrid
Gemiddelde temperatuur: 30 graden Weersgesteldheid: zonnig
Gespot wildlife: Hagedissen, eekhoorns, dolfijnen, pelikanen, andere exotische watervogels

We waren vanmorgen laat voor ons doen. We hadden de tassen al ingepakt en deels in de auto gezet voordat we gingen ontbijten. Net over negenen kwamen we aan voor het ontbijt, terwijl iemand van het motel net de lichten van de ontbijtzaal uitdeed. Gelukkig maakte ze er geen probleem van dat we alsnog even ons ontbijtje gingen nuttigen.

Om half tien vertrokken we – terwijl het zonnig en rond de 18 graden was – richting de haven van Venice. Terwijl we daar wat naar vissers en bootje aan het kijken waren, zagen we in de havenmonding ineens een dolfijn zwemmen. Regelmatig liet-ie zich boven water zien en kwam zelfs heftig zigzaggend op ons afzwemmen. Maar dat was toeval, want hij was met een vis in de weer.

Nadat de dolfijn was verdwenen reden we verder naar het strand van Venice. Op de pier stikt het van de vissers en de pelikanen zitten vlak bij hen om te loeren op hun vangst. Vanaf de pier zagen we in zee weer een dolfijn rondzwemmen. Venice zelf lijkt overigens voor heel veel procent te worden bewoond door gepensioneerden.

We vervolgden onze weg zuidelijk waarbij we zo veel als mogelijk langs de kust bleven rijden. Daarom belandden we op een gegeven moment in Marasota. Aan de Marasota Beach Road staan links en rechts geweldige huizen verscholen tussen de palmen, allemaal grenzend aan het strand. Er waren er diverse te koop. Maar ondanks de recessie en de redelijk gunstige dollarkoers schat ik niet in dat ze betaalbaar waren, helaas.

Via het plaatsje Placida en het grotere Port Charlotte kwamen we terecht op Pine Island. Hier zijn niet veel strandjes te vinden, maar meer mangrovebossen. De huizen hebben bijna allemaal een toegang tot het water, al dan niet via kanaaltjes. Rond half drie waren we in Cape Coral en hebben daar de lunch genuttigd bij Bob Evans. De chicken sandwich van Ingrid was een veilige keus, de hotcakes with caramel and bananas was op zich heerlijk, maar enorm machtig. Omdat laten staan geen optie was omdat het zo lekker was, heb ik de rest van de middag 'last gehad' van deze enorme lunch.

Verder zuidelijk kwamen we uiteindelijk aan op de eindbestemming voor vandaag, Fort Myers. Bij het eerste hotel, La Quinta, bleek er op onze hotelcoupon geen kamer meer te zijn, dus zijn we doorgereden naar keuze twee, het Lighthouse Resort in Fort Myers Beach. Daar was nog een kamer (herstel appartementje) vrij voor ons. Wel wat prijzig, maar met een eigen balkonnetje, lekker zwembad, keukentje, vlakbij het strand en in het gezellige (toeristische) centrum van Fort Myers Beach bleek dit een hele goede keus.

Na het inchecken verkozen we het strand boven één van de twee zwembaden die bij het motel horen. Vlakbij de pier vonden we een plekje op het drukke strand en het water van de Golf van Mexico is hier aangenaam warm. Na afloop nog even wat gerelaxt en een kleinigheidje gegeten op ons balkonnetje. 's Avonds zijn we naar het centrum en het strand gelopen om de ondergaande zon te bekijken en om wat rond te kijken om tot slot weer op ons balkonnetje – bij een nog steeds heerlijke temperatuur – een afzakkertje te nemen.