Miami Beach - Boca Raton

Afgelegd aantal km: 112 Gereden door: Jeroen
Gemiddelde temperatuur: 30 graden Weersgesteldheid: zonnig
Gespot wildlife: Pelikanen, hagedissen, eekhoorns, kleine visjes

Omdat Ingrid afgelopen nacht erg last van haar maag had, waren we vroeg wakker. Daarom gingen we al even over half zeven even de kamer uit om de zonsopkomst aan Miami Beach te bekijken. Daarna hebben we rustig de spullen gepakt, hebben we uitgecheckt en zijn we terug gereden naar South Beach. Daar hebben we de auto geparkeerd en wat gewandeld over Ocean Drive en in het erachter gelegen Art Deco district.

Via highway A1A reden we daarna weer verder noordelijk. De kustplaatsen gaan eigenlijk naadloos in elkaar over. Bij de kustplaats Hollywood hebben we even het strand bekeken, maar omdat het nog wat vroeg was, was het er nog erg rustig. Ook wij besloten om nog wat door te rijden. Maar eenmaal vlakbij Fort Lauderdale werden we toch te veel aangetrokken door het mooie strand van South Beach aldaar. Daarom de auto geparkeerd en ons op het brede zandstrand genesteld. Het zeewater blijft er erg lang ondiep en is – ook als je eenmaal in het diepere deel bent – kraakhelder. Op het strand ook nog even wat informatie over Fort Lauderdale gelezen en na ons strandbezoek besloten we om naar de Riverwalk in downtown Fort Lauderdale te gaan. De Riverwalk is een fraai aangelegde wandelpromenade langs de noordkant van de New River, midden in het zakendistrict van Fort Lauderdale. Omdat er langs de Riverwalk helaas geen eettentjes te vinden zijn en het inmiddels lunchttijd was, zijn we het zakendistrict ingelopen om wat te eten te scoren. Bij de enige restaurantjes die we zagen was het terras gevuld met pakken en mantelpakken. Gelukkig vonden we een Starbucks waar we een bakkie met wat lekkers annex een yoghurtje scoorden.

Na de lunch reden we van het zakendistrict weer terug naar de kust, maar onderweg zijn we even afgeslagen om tussen één van de vele kanalen een paar weggetjes in te slaan. In Miami hadden we ook al zulke weggetjes gezien, maar dan kon je er niet in omdat er aan het begin meteen bewaking en slagbomen stonden. Hier alleen bewaking en we hebben weer onze ogen uitgekeken. Wat een huizen en dito boten. Ook stonden er trouwens redelijk wat kapitale villa's leeg en te koop.

Hierna zijn we teruggegaan naar de kust en via de A1A weer verder noordelijk gereden. Om drie uur checkten we in in het Best Western in Boca Raton. En na snel de spullen op de kamer gelegd te hebben zijn we naar het heerlijk verkoelende zwembad van het motel vertrokken. Daar hebben we nog lekker een poosje doorgebracht.

's Avonds had Ingrid, in verband met haar maagpijn, nog steeds geen trek in eten dus zijn we naar een supermarkt gereden voor wat droge crackers. Voor mezelf meteen een magnetron maaltijd gekocht en op de kamer genuttigd. Omdat Ingrid afgelopen nacht niet veel geslapen had, was ze snel onder zeil.