Kissimmee - De Lier

Afgelegd aantal km: 37 km  Gereden door: Jeroen
Gemiddelde temperatuur: 20 graden Weersgesteldheid: zonnig
Gespot wildlife: roofvogels, eekhoorns

Vanmorgen – iets voor zevenen – voor de wekker wakker. De planning is om uiterlijk half tien te vertrekken, dus nog tijd genoeg. Alhoewel er nog wel het één en ander moet gebeuren. De bbq moet nog geleegd en schoongemaakt worden, die zit namelijk vol met as van een keer of vijf bbq-en. Ook moet het bed afgehaald worden en wordt er uiteraard nog ontbeten. Daarna de vaatwasser aanzetten, de laatste spullen inpakken, nog een beetje opruimen en schoonmaken en daarna kan er worden vertrokken. En dat is uiteindelijk net iets voor negenen.

De rit naar Orlando International Airport verloopt weer vlotjes en eenmaal bij de luchthaven leiden de bordjes van Alamo ons naar de rental car return. Er wordt nauwelijks naar de auto gekeken, ze lopen er alleen even omheen om te kijken of er geen deuken o.i.d inzitten. Alleen de kilometerstand en de inhoud van de benzinetank lijken interessant. Na een handtekening kunnen we dus binnen een minuut weer vertrekken.

De vertrekhal is direct tegenover de inleverplaats van de huurauto, dat komt dus mooi uit. Alleen jammer dat United Airlines heeeelemaal aan het andere eind van de terminal is. Daarentegen was het bij het inchecken wel rustig, dit in tegenstelling tot bij diverse andere luchtvaartmaatschappijen waarbij we voorbij liepen.

Op het vliegveld blijkt er – als we een bakkie zitten te doen – draadloos internet beschikbaar te zijn. En omdat we nog dik twee uur moeten wachten voordat we vertrekken naar Washington kunnen we meteen de site even bijwerken. Daarna blijft er nog tijd over om rond te snuffelen. Een kwartier voordat we moeten boarden gaan we door de controles en via een shuttle op weg naar de hal met onze gate. Ondanks dat het rustig lijkt bij de gate zit het vliegtuig toch nagenoeg vol.

Na een vlucht van zo'n twee uur komen we aan in Washington. Ingrid was wat teleurgesteld omdat ze in het vliegtuig nog een aflevering van de Closer zat te kijken en vlak voor de ontknoping werd het scherm uitgezet en gingen we landen. Net alsof de dvd recorder weer eens niet lang genoeg is ingeprogrammeerd dus.

Op Dulles Airport moesten we een kleine twee uur wachten voor de vlucht naar Schiphol. Helaas valt er in Washington weinig te beleven op het vliegveld. Daarom maar alvast wat van het verslag van vandaag gemaakt en wat gegeten.

Op Dulles stonden we met het vliegtuig in de aardige rij voordat we konden opstijgen. Eenmaal in de lucht en een maaltijd later bleek het video-systeem niet optimaal te werken en werd het herstart. Altijd lekker als je een half uur in een film zit. Later zou het videosysteem weer afgebroken worden, gelukkig had ik ervoor gekozen om wat te lezen. Ingrid probeerde wat te slapen. Op 1 mei rond zeven uur 's ochtends kwamen we na zeven uur en drie kwartier vliegen aan op Schiphol. Na de douane en de koffers werden we door Saskia opgewacht bij de vertrekhal. Een uurtje later waren we weer terug in pittoresk De Lier en was de vakantie echt ten einde.