Wellington - Elaine Bay

Kaart met het begin- en eindpunt van deze dag:

De dag begint vroeg, namelijk om exact middernacht wanneer onze camper de veerboot van Wellington naar Picton oprijdt. De camper geparkeerd en wij naar een hoger gelegen deck om eventueel wat te slapen. Helaas van dit laatste komt weinig omdat de betere stoelen/banken al bezet zijn. Rest ons niets anders dan even een bakkie te halen met wat eten en de afgelopen periode in Nieuw-Zeeland nog eens door te nemen. Afijn ruim 4,5 uur later arriveren we in Picton. Het tijdstip dan rond 5 uur nodigt wel uit om nog even wat slapen. Via de handige wegenkaart komen we terecht in Picton park even buiten de haven, daar de camper aan de kant en slapen maar. Om 9 uur wanneer de zon ons wekt maken we ons klaar voor weer een fantastische dag. Allereerst echter is daar het probleem met de waterpomp van de wc nog, zoals gister al aangegeven vandaag terugbellen, zo gezegd zo gedaan, dit keer wel iemand met kennis van zaken aan de telefoon zodat het geheel in een stroomversnelling komt. We worden namelijk doorverwezen naar een elektricien in Picton. Om precies 11 uur zijn we hier om het probleem voor te leggen. De elektricien begrijpt het verhaal en vraag of we om 13 uur terug kunnen komen. De tussenliggende tijd laten we echter niet zomaar voorbij gaan, eerst wordt het haventje van Picton bezocht, niet verwacht wel gekregen een schitterend haventje met dito omgeving.

De picknick aan de haven van Picton (voor de tweede maal deze vakantie met zelfontspanner)

Na wat eten besluiten we langs de kust richting Waikawa te rijden, echt zonder uitzondering is hier de kustlijn werkelijk geweldig uiteindelijk komen we terecht bij de monding van de Charlotte Queen river met uitzicht op o.a. zeilbootjes en de Interislander die ons naar Picton bracht. Veel foto's verder keren we terug naar onze 'reparateur', die in één oogopslag constateert wat wij de dag ervoor al hadden gedaan. De reparateur belt daarop zelf met Apollo en krijgt te horen dat er in ieder geval geen vervangende camper beschikbaar is, dus besluit hij een soort schakelaar te maken die van buitenuit(!!) te bedienen is, ja ach wat kan je ook verwachten van een spiksplinternieuwe camper. Uiteindelijk 'alles' weer in orde vertrekken we om 14 uur richting Havelock, een wat groter plaatsje in de Marlborough Sounds. Hier worden na diverse andere stops eerder nog de laatste boodschappen (bier) gedaan alvorens koers gezet wordt richting French Pass, het meest noordelijke puntje. De weg loopt kilometers lang stijl omhoog en uiteraard weer omlaag om op een gegeven moment ook nog op onverhard wegdek verder tegaan, inmiddels zijn alle andere campers afgehaakt althans we komen alleen nog maar 4x4 Jeeps tegen om in de buurt van Elaine Bay op zoek tegaan naar een geschikte overnachtingplaats. Deze wordt uiteindelijk gevonden op een heuvel met uitzicht op alles wat een mens kan wensen, dit zullen de foto's ook zeker aantonen.

Het uitzicht vanuit de camper op de overnachtingsplaats bij Elaine Bay

We zijn beide danig onder de indruk van de plaats waar we deze toch wel gedenkwaardige dag zullen besluiten en de volgende dag beginnen. In Paua op het Noordereiland hadden we tot nu toe de beste/mooiste wildkampeer ervaring maar deze evenaart het zeker. En dit als begin van onze trip over het Zuidereiland belooft veel voor de komende 2 weken, 'k zou zeggen tot morgen.

Klik hier voor meer foto's van deze dag.