Marahau - Murchison

Kaart met het begin- en eindpunt van deze dag:

Vroeg uit de veren vandaag namelijk om 7 uur ivm het vroege aanvangtijdstip van de tocht van vandaag door het Abel Tasman park. Eten douchen en de camper "klaar" maken voor vertrek wanneer we aan het eind van de dag terugkomen van de survivaltocht door het park. Om klokslag 9 uur stappen we in de speedboot ook wel watertaxi genoemd richting eerste baai waar het split apple rock opdoemt in een overigens geweldig mooie baai. Daarna richting Anchorage waar we onderweg gezelschap krijgen van dolfijnen die meezwemmen met de vaarrichting. Via Anchorage naar Bark Bay waar schitterende zeilbootjes liggen onder de strak blauwe hemel, hierna naar Tonga maar voor dit plaatsje/baaitje bereikt wordt komen we nog langs Tonga Island waar een hele zeehonden kolonie is neergestreken, afijn na ruim anderhalf uur varen bereiken we Tonga Bay en kunnen we beginnen aan een wandeltocht van schrik niet 4 uur, het kwik is inmiddels gestegen tot boven de 30 graden, het credo is dan ook smeren tot je er bij neervalt.

Tonga Bay, de plaats waar we met de water taxi werden afgezet

De eerste etappe samasegge gaat van Tonga Bay naar Bark Bay, deze gaat o.a. ongeveer een uur door heuvelachtig gebied (achteraf het zwaarste deel), met bijna continu zicht op de zee en diverse baaitjes. Aangekomen in Bark Bay wordt uitgebreid gezwommen, foto's genomen en gegeten zodat we klaar zijn voor deel 2 van de wandeling die gaat van Bark Bay naar Torrent Bay die zo'n 2,5 uur in beslag neemt. Hier komen we ongeveer halverwege over een hangbrug van ca. 50 mtr. lang hoog boven de Fall river. Uiteindelijk komen we in Torrent Bay aan en als het geen high tide was geweest hadden we lopend door de zee naar Anchorage gekund.

Even afkoelen in Torrent Bay

Hierna wederom afkoelen in de Tasman zee wachtend op de watertaxi die ons terugbrengt naar Marahau waar onze camper staat te wachten. De watertaxi die ook nog via andere idyllische eilandjes (mensen ophalen) vaart komt uiteindelijk om half vijf aan op het strand (inmiddels weinig meer van over door high tide) van Marahau. Direct de camper in om verder op pad te gaan richting het zuiden van de westkust, richting Westport, na zo'n 150 km komen we in de buurt van Murchison een middelgroot plaatsje aan de buller river hier gaan we op zoek naar een geschikte overnachtingplaats. Het zoeken duurt deze keer langer dan normaal, maar ja er worden dan ook hoge eisen gesteld aan de 'wildkampeer' plaatsen. Uiteindelijk vinden we een weggetje langs de buller river dat doodloopt en hier parkeren we tevreden onze camper voor de nacht. Morgen verder richting Westport (100 km) een wat grotere stad om van daaruit weer verder richting zuiden tegaan.

Klik hier voor meer foto's van deze dag.